Zmiana formy prowadzenia działalności
Rozwój podmiotu leczniczego często rodzi potrzebę zmiany aktualnej formy prawnej działalności. Doradzamy naszym Klientom, która z form jest dla nich najkorzystniejsza pod względem m.in. odpowiedzialności za zobowiązania czy strategii wykorzystywania nagromadzonego majątku – czy będzie to jednoosobowa działalność, spółka cywilna czy spółka prawa handlowego (np. jawna lub z o.o.). Gwarantujemy kompleksową obsługę całego procesu zmiany aktualnej formy prowadzenia działalności. Nasze wsparcie rozpoczyna się już od momentu wyboru odpowiedniej formy, a następnie wiąże się z założeniem i zarejestrowaniem spółki lub przeprowadzeniem procesu przekształcenia. W ramach procesu zmiany formy prowadzenia działalności dokonujemy przeniesienia umów, decyzji, licencji czy zezwoleń na nowoutworzony podmiot.
Z punktu widzenia działalności leczniczej kluczowe znaczenia często ma udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w ramach umów z Narodowym Funduszem Zdrowia. Zakres naszego doradztwa obejmuje również płynne i w pełni bezpieczne przekazanie umów z NFZ utworzonemu podmiotowi.
Cesje kontraktów z NFZ
Dla podmiotów leczniczych udzielających świadczeń w ramach kontraktu (umowy) z NFZ, kontrakt ten stanowi jedną z kluczowych wartości całej firmy. W pewnych przypadkach zachodzi jednak potrzeba przekazania (cesji) tego kontraktu innemu podmiotowi, np. w przypadku likwidacji poprzedniego podmiotu czy z uwagi na założenie przez dotychczasowych właścicieli nowego podmiotu, w ramach którego chcą kontynuować dotychczasową działalność. Dokonanie cesji jest zawsze uzależnione od uzyskania zgody dyrektora oddziału wojewódzkiego NFZ. W oparciu o wiedzę, zdobyte doświadczenie i znajomość praktyki, pomagamy naszym Klientom tak zaplanować procedurę przekazania kontraktu z NFZ, aby doprowadzić do uzyskania zgody. Oferujemy także rozwiązania prawne pozwalające na przekazanie kontraktu z NFZ bez potrzeby uzyskania zgody dyrektora, a jedynie z obowiązkiem poinformowania NFZ o dokonanym przekazaniu. Doradzamy na etapie całego procesu cesji kontraktu, wspierając Klientów także w kontaktach z innymi urzędami (np. wojewodą, Głównym Urzędem Statystycznym).
Obsługa sprzedaży/zakupu podmiotu leczniczego
Wspieramy naszych Klientów podczas całego procesu nabywania i zbywania przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego. Pomagamy w dokonywaniu wszelkich niezbędnych czynnościach związanych z przeprowadzeniem transakcji. Podejmujemy negocjacje w celu uzgodnienia satysfakcjonujących postanowień umowy.
Niewątpliwie zmiana właściciela ma kluczowe znaczenie dla całego biznesu, dlatego oferujemy kompleksową pomoc obejmującą zarówno analizę stanu prawnego i finansowego nabywanego lub zbywanego podmiotu, jak również sporządzenie wszelkiej dokumentacji potrzebnej do sfinalizowania transakcji. Uczestniczymy więc nie tylko w procesie twórczym, ale również przy podpisywaniu umowy, uprzednio szczegółowo ją przygotowując. Poszukujemy rozwiązań, które mają chronić interesy naszego Klienta. Dlatego czuwamy również nad prawidłowym przekazaniem dokumentacji medycznej, zawartych umów, licencji czy zezwoleń, tak aby zapewnić ciągłość funkcjonowania podmiotu po zmianie jego właściciela. Naszym celem jest doprowadzenie do bezpiecznego przeprowadzenia transakcji, z sukcesem dla Klienta.
Dofinansowanie ze środków UE - pozyskiwanie i obsługa projektów
Za zakupem przedsiębiorstwa stoi zazwyczaj konkretny pomysł na jego dalsze zagospodarowanie, w tym plan inwestycyjny lub inne działania rozwojowe. Wsparciem takiego przedsięwzięcia są także fundusze unijne, które w przypadku podmiotów leczniczych pozwalają na inwestycje polegające na budowie, rozbudowie lub modernizacji danego podmiotu, jego kompletne wyposażenie w aparaturę i sprzęt medyczny oraz w systemy informatyczne wspierające zarządzanie danym podmiotem. Kontekst zakupu podmiotu może być także impulsem do szerszej inwestycji mającej na celu ujednolicenie standardu lub spójności procedur w poszczególnych częściach rozbudowywanego podmiotu. Na tym etapie rozwoju SENSE wspiera Organizacje w zakresie identyfikacji adekwatnych źródeł finansowania, zapewnia prowadzenie kompleksowych procedur aplikacyjnych oraz bezpieczeństwo finansowe i rzeczowe realizowanych już projektów.
Aktualizacja zmian w dokumentach ubezpieczeniowych
Dbając o płynność funkcjonowania działalności gospodarczej w trakcie zmian, doradzamy jakie kroki muszą być poczynione w zakresie ubezpieczeń. Weryfikujemy aktualność posiadanych ubezpieczeń obowiązkowych, dobrowolnych i wprowadzamy zmiany w umowach już istniejących, poprzez wprowadzanie cesji, zmiany własności podmiotu. W związku z tym, że klient jest ustawowo zobligowany do powiadamiania towarzystwa ubezpieczeniowego o wszelkich zachodzących zmianach mających istotny wpływ na odpowiedzialność, kompletujemy dokumenty, powiadamiamy firmy ubezpieczeniowe, wystawiamy dokumenty potwierdzające zachodzące zmiany własności. Jednocześnie szukamy nowych rozwiązań pozwalających optymalizować koszty związane z ochroną, negocjujemy warunki umowy oraz informujemy o zachodzących zmianach ustawowych w ubezpieczeniach. Aktualizujemy ubezpieczenia komunikacyjne, mienia działalności, grupowe pracowników, tak żeby w pełni funkcjonowały w trakcie zmian zachodzących w Państwa przedsiębiorstwie.
Doradztwo księgowe i podatkowe
Wspieramy i pomagamy klientom na każdym etapie ich działania, a w szczególności w sytuacjach zasadniczych i często wymagających zaangażowania znacznych środków finansowych jakim jest kupno-sprzedaż podmiotu. Współtworzymy niezbędną dokumentację, opracowujemy scenariusze działań, optymalizujemy podatkowo.
Sukcesja - przekazanie podmiotu leczniczego następcy
Prowadzenie podmiotu leczniczego często stanowi biznes rodzinny, angażujący przedstawicieli co najmniej dwóch pokoleń. Naturalną koleją rzeczy jest wówczas myślenie o perspektywicznym scedowaniu działalności na przykład na dzieci. Naszym Klientom doradzamy w całym procesie przekazania przedsiębiorstwa następcom. Prezentujemy i przygotowujemy kompleksowy plan sukcesji, oparty na zapewnieniu bezpieczeństwa, ciągłości firmy i wzmocnieniu pozycji przedsiębiorstwa na rynku. W naszym działaniu kierujemy się oczekiwaniami i potrzebami przedsiębiorcy, nie zapominając przy tym o poszanowaniu interesów wszystkich członków jego rodziny. Dokonujemy szczegółowej analizy sytuacji faktycznej i prawnej danego podmiotu leczniczego, poszukujemy rozwiązań, które będą optymalne, również pod względem podatkowym. Wskazujemy możliwości ewolucyjnego przekazywania władzy w firmie, np. poprzez utrzymanie uczestnictwa seniora w organach. Jest dla nas jednym z priorytetów, aby sukcesja pozwoliła zachować nie tylko trwałość przedsiębiorstwa, ale również zabezpieczyła finansowo seniora, następcę i cały biznes. Sukcesja wymaga starannego przygotowania od strony prawnej, dlatego też naszym Klientom oferujemy stałe wsparcie prawne podczas całego procesu.
Wsparcie-rozwojowe - programy szkoleniowo-doradcze
Początkiem każdego z naszych działań jest dogłębna analiza potrzeb i oczekiwań Klienta. Składa się ona z kilku elementów:
- BADANIA OTOCZENIA RYNKOWEGO (sytuacji rynkowej w otoczeniu Klienta, trendów i problemów danej branży)
- ANALIZY WEWNĘTRZNEJ KLIENTA (struktury personalnej i biznesowej firmy)
- OPRACOWANIE PLANU ROZWOJOWEGO (raportu pobadawczego i doboru narzędzi wsparcia)
- REALIZACJI (współpracujemy z gronem trenerów, ekspertów i konsultantów z zakresu rozwoju zasobów ludzkich)
- EWALUACJI (już na etapie realizacji usługi, który trwa aż do jej zakończenia, co umożliwia dokonanie prawidłowego pomiaru jakości przeprowadzonego wsparcia)
W ramach realizowanych przez nas usług znajdą Państwo:
- Programy rozwojowe - różne formy wsparcia dostosowane do potrzeb i możliwości organizacji.
- Szkolenia i warsztaty - praca warsztatowa, na przykładach, ćwiczeniach, odgrywanie scenek. Nasze szkolenia biznesowe to angażująca praca, przyprawiona dobrym humorem i zabawą.
- Gry szkoleniowe – które pozwalają na czynny udział w całym procesie.
- Coaching - metoda pracy 1:1, w której odbiorca jest najważniejszy. Zadaniem coacha jest dbanie o efektywność całego procesu.